Biyoloji

Şekerin bağımlılık yaptığı deneyle ispatlandı

Şeker Bağımlılığı deneyinde 21 gün şekerli su verilen sıçanların hızlı bağımlılık geliştirdiği gözlemlendi..

142 yıllık tohum filiz verdi

1879'da botanikçi William James Beal tarafından şişe içine gömülen tohumlardan biri 142 yıl sonra filizlendi.

273 milyon yıldır yaşayan canlılar keşfedildi

Fosil kayıtlarında yer alan ve insanlar ortaya çıkmadan milyonlarca yıl önce yaşadığı tespit edilen bazı canlıların günümüzde hâlâ yaşadıkları ortaya çıktı.

Biyoloji

Kök hücreden insan embriyosu üretildi

Keşfin kısırlık tedavisinde temel anlayışları ve düşüğü önlemede faydalı olacağı varsayılıyor.

Biyoloji

Gelmiş geçmiş en keskin gözlü hayvan: Shuvuuia

T-rex'in en küçük akrabası olarak 65 milyon yıl önce Moğolistan'da yaşayan,çöl dinozoru Shuvuuia; olağanüstü gece görüşü ve işitme yeteneğine sahipti.

1 milyar yıllık çok hücreli canlı fosili bulundu

İskoçya'daki Loch Torridon Gölü'nde bulunan 1 milyar yıllık mikro fosil kayıtlara geçmiş en eski çok hücreli canlı olabilir

Biyoloji

Erkekler neden kadınlardan daha kısa yaşıyor?

Çevrenizde eşinden önce ölen erkeklerin ezici çoğunluğu muhtemelen sizin de dikkatinizi çekmiştir. Araştırmalar bunun sebebinin Y kromozomunda saklı olduğunu gösteriyor.

Biyoloji

İnsan ve maymun melezi embriyo üretildi

Bilim evrenin şifrelerini kırma yolunda ne kadar ileri gidebilir sorusunu yeniden sorduran gelişme ile biyologlar, insan ve maymun melezi embriyo üretimi gerçekleştirdiler.

Biyoloji

Karıncalar, hasta bitkiler için şifalı kimyasallar üretiyor!

Karıncaların bacaklarından ve göğüslerinden antibiyotik etkisi içeren kimyasallar sızdırarak bazı bitkileri hastalıklardan koruduğu belirlendi.

Biyoloji

Yüz milyon yıl önce yaşamış bir çiçek türü keşfedildi

Myanmar'da bir kehribar taşının içinde korunmuş çiçek fosilinin Kretase Jeolojik Dönemi'nden kaldığı tespit edildi.