Mars'ta organik molekül keşfedildi

ABD Havacılık ve Uzay Ajansı (NASA), Mars'ın yüzeyinde gezegende yaşam olasılığına işaret sayılan organik moleküller buldu.

Öklid uzay teleskobu karanlık maddeyi araştıracak

Avrupa Uzay Ajansı, Euclid Uzay Teleskobu'nu uzaya gönderdi.

Uzaydaki gülen kediyi görebildiniz mi?

Avrupa Güney Gözlemevi'nin Şili'nin Atacama Çölü'nde bulunan Çok Büyük Teleskobu uzayda Sh2-284 Bulutsusunu görüntüledi Nebula'nın 'Gülen kedi' şeklinde olması dikkat çekti.

Çok sıcak bir ötegezegenin atmosferinde su olduğu anlaşıldı

Kendi çevresinde bir Dünya gününden daha kısa sürede dönen süper sıcak gaz devi bir ötegezegenin atmosferinde su buharı olduğu keşfedildi

Kara delikten yayılan X-ışınlarında dalgalanmalar keşfedildi

Chandra X-ışını Gözlemevi'nden alınan verileri inceleneyerek kara delik parçacık akımlarından (jet) yayılan X-ışınlarında dalgalanmalar olduğu belirlendi

Uranüs'ün kuzey kutbunda dönen bir siklon keşfedildi

New Mexico'da bulunan Çok Büyük Dizi Teleskobu sayesinde Uranüs'ün kuzey kutbunda büyük bir siklon olduğu değerlendirilen bir atmosfer olayı tespit edildi.

Apollo 10 astronotlarının duyduğu gizemli müzik aslın da neydi?

NASA'nın 1969 yılında gerçekleştirdiği Apollo 10 görevi sırasında astronotlar Thomas Stafford, John Young ve Eugene Cernan, kendilerini korkutan bir Uzay müziği duymuşlardı.

Uzay İstasyonu ile kesintisiz iletişim nasıl sağlanıyor?

ISS ile Dünya’daki çeşitli yer istasyonları arasında sinyal alıp gönderen uydulardan oluşan TDRS’ (İzleme ve Veri Aktarım Uydu Sistemi) Uzay İstasyonu ile iletişim için kullanılıyor

Çin'in uzay keşif aracı Mars'ta kayboldu

Çinli etkililer, uzay aracının aşırı toz sebebiyle kaybolduğu ihtimali üzerinde duruyor.

Çin'in 3 aşamalı Ay keşif planını açıklandı