Fizik

Işık ve katı madde arasında akıllı etkileşim oluşturuldu

Yeni bilgi işlem türünün keşfine yol açabilecek, ışınlarının katı madde ile etkileşime girdiği yeni bir platform oluşturuldu.

Fizik

Düğümlerin sağlamlık sırrı deneyle araştırıldı

Bir düğümün kararlılığını tahmin edebilecek matematiksel model geliştirmek için renk değiştiren lifler kullanıldı.

Doğanın 5. gücü bulundu iddiası

Macar bilim insanları fiziğin Kutsal Kâsesi olarak kabul edilen 5. gücü bulduklarını iddia ettiler.

Karanlık madde Big Bang'dan daha eski olabilir

Evrenin temel yapı taşı olabileceği tahmin edilen Karanlık Maddenin büyük patlamadan daha eski olabileceği savunuldu.

Fizik

Dünya çekirdeğinden yeryüzüne sızıntı var

Dünya'nın çekirdeğinin yaklaşık 2,5 milyar yıldır eriyerek yeraltındaki diğer katmanları oluşturan maddelerle sızmak suretiyle yüzeye kadar eriştiği keşfedildi,

Fizik

Hançer Yarası değil Karanlık Madde mermisi değdi!

Pek çok fizikçi Karanlık Maddenin atom altı parçacık olduğunu düşünüyor ama Makroskopik Karanlık Madde savunucuları da var ve 'Karanlık Madde insanı yaralayabilir diyorlar.

Fizikçiler kuantum dolanıklığını görüntüledi

Kuantum dolanıklığı, fizikçiler tarafından oluşturulan özel bir düzenekle, iki foton arasındaki etkileşim sayesinde görüntülendi.

Bukalemun Teorisi, Evrenin gizemlerini açıklayabiliyor

İngilizce'de Chameleon Theory olarak Bukalemun Teorisi, yerçekimi yasalarının değiştirilmesi ile galaksi oluşumu arasındaki ilişkileri teste imkan sağlayabiliyor

Fizik

Araç park etmenin matematiksel formülü

Bir çok çalışma size kolay park etmek için sadece yeterli boşluğun olması gerektiğini anlatır lakin o alana nasıl park edeceğinizi anlatmaz.

Atomlar ışık hızına yaklaştı