Uzaydaki en genç kara delik keşfedildi

Arkanıza yaslanın, rahatlayın ve Samanyolu'nun komşusu Büyük Macellan Bulutu'na 160.000 ışıkyılı uzaklıktaki NGC 1850 Takım Yıldızına yapılan yolculuğun tadını çıkarın.

Birçok yıldız arasında, bu küme, Güneş'ten 11 kat daha büyük bir kara deliğe ve onun etrafında dönen beş güneş kütleli yıldıza ev sahipliği yapıyor. Bir gökbilimciler ekibi, yıldızın yörüngesine bakarak kara deliğin varlığını çıkarsamayı başardı ve bu, onu galaksimizin dışında bu şekilde bulunan ilk küçük kara delik haline getirdi. Bu keşif için ekip, ESO'nun Şili'deki Çok Büyük Teleskopu üzerindeki Çok Birimli Spektroskopik Kaşif (MUSE) cihazını kullandı.

Haberle ilgili tüm detaylara aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:

Gökbilimciler Sherlock Holmes gibi çalışarak 'gizli' kara deliği keşfetmeyi başardılarDedektif gibi çalışan astronomlar, ilk kez kullanılan ilginç yöntemle Samanyolu galaksisinin dışındaki gizli bir kara deliği keşfetmeyi başardılar. İşte genç bir yıldız kümesinde varlığı tespit edilen ilk karadelik:

Videoyu Sitene Ekle

<iframe src="https://www.mistikalem.com/video-embed/18474" width="640" height="360" frameborder="0"></iframe>

Kara deliklerin çıkardığı sesler

Kara deliklerden uzaya yayılan seslerle ilgili araştırma sırasında yerçekimi dalgalarına rastlandı. Kara deliklerin seslerine dair araştırma sonuçları 28 Haziran'da yayımlandı.

Dünya'ya en uzak yıldız keşfedildi

Earendel adı verilen 28 milyar ışık yılı uzaklıktaki yıldız Hubble Uzay Teleskobu tarafından keşfedildi.

Keşfedilen ötegezegen sayısı 5 bini geçti

NASA, Güneş Sistemi dışında bugüne dek 5 binden fazla gezegenin keşfedildiğini duyurdu.

Uzayda Tek Kanatlı Bir Kelebek görüntülendi

Videodaki kelebek kanadı aslında uzayda görüntülenen devasa bir gaz ve toz bulutu yani bir nebula. Tek kanatlı bir kelebeğe benzeyen bu parlayan bulutsu, tomurcuklanan bir yıldızı gizliyor.

Mars'ın panoramik görüntüleri yayınlandı

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), Curiosity uzay aracından gelen Mars'ın panoramik görüntülerini yayımladı.

Avrupa Uzay Ajansı: Ay’daki koloniler böyle görünecek

Avrupa Uzay Ajansı, gelecekte Ay’da kurulması planlanan kolonilerin nasıl olacağını gösteren bir kısa filmi Venedik Bienali’de yayınladı.