Biyoloji

Zimbabve'de 250 milyon yılllık dinozor fosili bulundu

Fosilin Afrika'da bulunan en eski dinozor fosili olduğu gibi dünyada bulunan en eski dinozr fosillerinden biri olduğuna dikkat çekildi.

Zimbabvede 250 milyon yılllık dinozor fosili bulundu

Paleontologlar, Güney Afrika ülkesi Zimbabve'de 201 ila 252 milyon yıl öncesine ait dinozor fosili bulunduğunu açıkladı.

Bilim dergisi Nature'da yayınlanan makaleye göre, Yale Üniversitesi'nden Dr. Chris Griffin ve bir grup bilim insanı tarafından yayınlanan araştırma sonucu Zimbabve'de bulunan fosilin Afrika'da şimdiye kadar bulunan en eski fosil olduğu belirtildi.

Araştırmada, Zimbabve'de bulunan dinozor fosilinin, 201 ila 252 milyon yıl öncesine ait olduğu kaydedildi.

Afrika'nın şimdiye kadar bulunan en eski dinozor fosiline "Mbiresaurus raathi" ismi verildi. Dinozor adını, Zimbabwe'deki ilk fosillerin ve bulunduğu yer olan Mashonaland Central'daki Mbire Bölgesi ve bölgenin keşfedilmesine yardımcı olan Dr Mike Raath'tan almıştır.

İlk tespitlere göre Mbiresaurus raathi,, Güney Yarımküre'de yaşayan en eski dinozorlardan biri,

Haftalar süren kazı çalışmasına, Griffin liderliğindeki bilim insanlarının yanı sıra Zimbabve Doğa Tarihi Müzesi'nden bilim insanları da destek verdi.

Son olarak 2018'de Arjantin'de, 201 ila 237 milyon yıl öncesine ait olduğu tahmin edilen dev dinozor fosili keşfedilmişti.

Dinozor yolları

Syntarsus Rhodesiensis'in ayak izleri daha sonra 1972'de aynı bölgede, Nyamandlovu'da bulundu. Bunların yaklaşık 220 milyon yaşında olduklarına inanılıyordu.

1984 yılında Mana Havuzları ve Chewore çevresindeki Zambezi Vadisi'nde daha büyük ayak izleri bulundu. Bunların 145 ila 170 milyon yıl arasında olduğu söylendi.

700'den fazla farklı dinozor türü tanımlanmış ve adlandırılmıştır.

Ancak paleontologlar, keşfedilmeyi bekleyen daha birçok yeni ve farklı dinozor türü olduğuna inanıyor.