Mars'ın toz fırtınasından önceki ve sonraki hali

20 Haziran’dan bu yana devam eden şiddetli toz fırtınası sebebiyle Mars'ın yüzeyi tamamen değişti. Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), bu değişime dair bir video yayınladı.

Yayınlanan videoda Mars'ın etrafını saran toz fırtınası arttıkça, kahverengi bir tabakanın gezegeni kusursuz bir biçimde kapladığı görülüyor.

6 - 7 yılda bir gerçekleşen bu toz fırtınaları, NASA’nın bilim adamlarına Mars'ın hava durumu modellerini gözlemleme ve analiz etme şansı veriyor.

NASA

Videoyu Sitene Ekle

<iframe src="http://www.mistikalem.com/video-embed/8818" width="640" height="360" frameborder="0"></iframe>

Dünya'ya en uzak yıldız keşfedildi

Earendel adı verilen 28 milyar ışık yılı uzaklıktaki yıldız Hubble Uzay Teleskobu tarafından keşfedildi.

Keşfedilen ötegezegen sayısı 5 bini geçti

NASA, Güneş Sistemi dışında bugüne dek 5 binden fazla gezegenin keşfedildiğini duyurdu.

Uzayda Tek Kanatlı Bir Kelebek görüntülendi

Videodaki kelebek kanadı aslında uzayda görüntülenen devasa bir gaz ve toz bulutu yani bir nebula. Tek kanatlı bir kelebeğe benzeyen bu parlayan bulutsu, tomurcuklanan bir yıldızı gizliyor.

Uzaydaki en genç kara delik keşfedildi

Gökbilimcile, Samanyolu'nun dışında ilk kez, yakın çevresindeki yıldızların hareketini takip ederek, küçük bir kara delik keşfettiler. Bu video keşfi özetliyor.

Mars'ın panoramik görüntüleri yayınlandı

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), Curiosity uzay aracından gelen Mars'ın panoramik görüntülerini yayımladı.

Avrupa Uzay Ajansı: Ay’daki koloniler böyle görünecek

Avrupa Uzay Ajansı, gelecekte Ay’da kurulması planlanan kolonilerin nasıl olacağını gösteren bir kısa filmi Venedik Bienali’de yayınladı.