Uzayın birbirlerine en yakın kara delikleri

Kara deliklerin birinin bile görünür uzayda yol açtığı tahribat dehşete düşürmeye yeterken, şimdiye kadar bilinen birbirine en yakın iki kara delik keşfedildi ve birleşmelerinden doğacak felaket düşünülmeye başlandı

Uzayın birbirlerine en yakın kara delikleri

Gökbilimciler,Şili'deki  Atacama Çölü’nde yer alan ALMA teleskobunu kullanarak, 750 ışık yılı arayla aynı anda büyüyen iki kara delik saptadıç. Astronomlar, iki kara dellğin şimdiye dek gözlemlenebilen en yakın iki kara delik olduğuna dikakt çekti.

Sonuçları The Astrophysical Journal Letters dergisinde yayımlanan araştırmaya göre,, Dünya'dan 500 milyon ışık yılı uzaklıktaki Yengeç takımyıldızında birleşen iki galaksiye bakarken yeni bir keşfi gerçekelştirildi.

Kara deliklerin uzaydaki diğer karadeliklere nispetenvbirbirine çok yakın olduğunu, ancak bu sürenin en az birkaç yüz milyon yıl içerdiği belirtildi.

Gökbilimciler, eninde sonunda kara deliklerin daha önce tespit edilenlerden çok daha güçlü yerçekimi dalgaları üretmeye başlayacağını, ardından devasa boyutlu bir kara delik oluşturmak üzere birbirlerine çarpacaklarını söyledi. Ardından, bu birleşmeyle birlikte oluşan enerjinin bir kısmının çok kuvvetli bir yer çekimi dalgası olarak uzay-zamana yayılacak.

Diğer taraftan çalışmanın sonuçları, aynı zamanda ikili karadeliklerin ve onları oluşturan galaksilerin aslında Evren'de şaşırtıcı derecede yaygın olabileceğini düşündürdü.

Araştırmanın baş yazarı Michael Koss, “ALMA, büyük gaz ve toz sütunlarının arkasını görebilmesi ve nesneleri birbirine çok yakın görmek için çok yüksek uzamsal çözünürlüğe ulaşması bakımından benzersizdir. Çalışmamız, bir galaksi birleşmesindeki en yakın kara delik çiftlerinden birini belirledi ve galaksi birleşmelerinin uzak evrende çok daha yaygın olduğunu bildiğimiz için, iki kara delikli yapılar çok daha yaygın olabilir” diye konuştu.