Uzayda bilinen en küçük ama en ağır cüce yıldız keşfedildi

Kor ateşten oluşan cücw yıldız TF J1901+1458'nin yaklaşık Dünya'nın uydusu Ay büyüklüğündeki kütlesi Dünya'nın kütlesinin 450 bin katı kadar.

Uzayda bilinen en küçük ama en ağır cüce yıldız keşfedildi

Hakemli bilim dergisi Nature'da 30 Haziran'da yayımlanan makaleye göre; yeni keşfedilen ZTF J1901+1458 adlı beyaz cüce yıldız, mitolojide Zeus'un kuşu olarak tanımlanan Aquila (Kartal) takımyıldızında, Dünya'dan 130 ışıkyılı uzaklıkta yer buluyor..

Kor bir ateşten oluşan cücw yıldız TF J1901+1458'nin  yaklaşık Dünya'nın uydusu Ay büyüklüğündeki kütlesi Dünya'nın kütlesinin 450 bin katı kadar.

Makaleye imza atan  California Teknoloji Enstitüsü astrofizikçisi Kevin Burdge'ün açıklamasında göre ABD'deki Palomar Gözlemevi'ne ait Zwicky Geçiş Halindeki Gökcismi Tesisi'nce keşfedilen beyaz cüce, büyük kütlesine rağmen ve hızlı dönüşü ile de dikkat çekiyor.

Pasadena'daki California Institute of Technology astrofizikçisi Ilaria Caiazzo ise “Bu bizim keşfimiz şimdiye kadar bulunan en büyük ve en küçük beyaz cüce” dedi.

Araştırmacılar, yaklaşık 100 milyon yaşında olan yıldızı analiz etmek için Hawaii'de yer alan Haleakala Gözlemevi'ndeki Pan- STARRS ve Gaia Uzay Teleskobu dahil olmak üzere bir grup teleskoptan yararlandı.