Uzayda birleşecek Kara Deliklerin dansı

NASA’nın paylaştığı simülasyon videosunda kara deliklerin dansı izleyenleri hipnotize ediyor… Görüntüde biri Güneş’ten 200 milyon kat daha büyük, diğeri ise Güneş'in yarısı kadar iki kara delik birbirinin etrafında dönüyor.

Kara deliklerin dansı birleştiklerinde bitecek..

Kara deliklerin dansını gösteren animasyonda cisimler farklı renklerde. Turuncu olan, Güneş’ten 200 milyon kat daha büyüktür. Mavi olanın ise ağırlığı diğerinin yarısı kadardır. İki kara deliğin çevresinde de yığılma diski olarak bilinen sıcak gaz ve uzay kalıntılarından oluşan parlayan halkalar var. Bir kara delik diğerinin önünde hareket ettiğinde, güçlü yerçekimi diğerinin yığılma diskinden gelen ışığı bozuyor. Arka plandaki kara delik diğerinin etrafındaki parçalara çarpıyor gibi. Kara delikler birbirlerinin yanından geçtikten sonra, bu çarpık parçalar birlikte geri akıyor.

Görüntüyü oluşturan NASA astrofizikçisi Jeremy Schnittman animasyonu nasıl yaptığını açıkladı. Bir süper bilgisayar kullanarak kara deliklerin dansında her iki yığılma diskinden gelen ışığın nasıl büküleceğini kare kare hesapladı. Normalde, bu hesaplamalar modern bir masaüstü bilgisayarda yaklaşık 10 yıl alır. Schnittman ise bunu yaklaşık bir günde tamamladı.

Animasyonda kara delikler izleyiciye yaklaştıkça daha küçük, uzaklaştıkça daha büyük görünmekte. Yandan bakıldığında yığılma diski, kara deliğin merkezi etrafında dolaşan bir ateş gökkuşağını andırıyor. Kara deliklerin dansı sürerken o gökkuşağı bükülüyor. Yığılma diski de bir tarafta daha parlak. Bir kara delik dönerken, çevresinde dönen gaz ve enkaz bulutu da dönüyor. Böylece gözümüze doğru hareket eden disk malzemesi, uzaklaşan malzemeden daha parlaktır.

Schnittman’a göre, animasyonda tasvir edilenler gibi bir çift kara delik, sonunda tek bir devasa kara delikte birleşir. Ancak öncelikle uzun bir süre birbirleri etrafında dönerek dans ederler.

NASA, kara deliklerin dansını tasvir eden animasyonu YouTube kanalı üzerinden paylaştı;

Videoyu Sitene Ekle

<iframe src="http://www.mistikalem.com/video-embed/15497" width="640" height="360" frameborder="0"></iframe>

Uzaydaki en genç kara delik keşfedildi

Gökbilimcile, Samanyolu'nun dışında ilk kez, yakın çevresindeki yıldızların hareketini takip ederek, küçük bir kara delik keşfettiler. Bu video keşfi özetliyor.

Mars'ın panoramik görüntüleri yayınlandı

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), Curiosity uzay aracından gelen Mars'ın panoramik görüntülerini yayımladı.

Avrupa Uzay Ajansı: Ay’daki koloniler böyle görünecek

Avrupa Uzay Ajansı, gelecekte Ay’da kurulması planlanan kolonilerin nasıl olacağını gösteren bir kısa filmi Venedik Bienali’de yayınladı.

NASA Mars'taki Sesleri yayınladı

Mars'ın sesi ilk kez duyuldu. Kayıtla ilk kez bir başka gezegenin sesi Dünya'da duyuldu.

Mars'ın toz fırtınasından önceki ve sonraki hali

Mars'taki toz fırtınası tüm gezegeni değiştirdi

Uzaya Altın Saçan 11 Milyar Yıllık Dans

Evrende demirden ağır, altın, gümüş, platin ve uranyum gibi değerli metallerin kaynağının, nötron yıldızlarının patlaması sonucu uzaya yayılan kalıntılar olduğu sanılıyor.