Kayıp asteroit 2014'de Dünya'ya çarpabilir endişesi yaşanıyor

2007 yılında Dünya'ya doğru geldiği fark edilen anca o yıldan sonra bir daha görülemediği için "kayıp asteroit" olarak adlandırılan göktaşı 007 FT3'ün Dünya'ya çarpma ihtimali olduğu öne sürüldü.

Kayıp asteroit 2014de Dünyaya çarpabilir endişesi yaşanıyor

007 FT3 olarak adlandırılan asteroit, gökbilimciler tarafından 2007 yılında keşfedilmesinden yaklaşık bir gün sonra ortadan kayboldu. NASA araştırmacıları, bu asteroidin gelecek yıl Dünya’ya çarpabileceğini savunuyor.

NASA’nın Dünya’ya Yakın Nesne Araştırmaları Merkezi (CNEOS), ortadan kaybolduğundan bu yana asteroidin nereye gideceğini belirlemeye ve bildiğimiz diğer Dünya’ya yakın 32.000 asteroidin yanı sıra bu asteroidi takip etmeye çalışıyor.

Uzayda kaybolan asteroidin yolu tam olarak belirlenemediği için, doğal olarak bu çarpışma sadece bir ihtimal. Ancak kayıp asteroidin Ekim 2024’te Dünya’ya çarpma ihtimali yaklaşık 11,5 milyonda 1 olarak belirlendi. Eğer asteroit Dünya’ya çarparsa 2,6 milyar ton TNT gücüyle patlayacak. Böyle bir çarpma gezegeni yok etmek yeterli olmayacaktır ancak indiği yerde büyük hasara yol açacak ve muhtemelen gezegenin her tarafına şok dalgaları gönderecektir.

Dünya'ya yakın bazı asteroitler, aslında Ay'ın parçaları olabilirDünya'ya yakın bazı asteroitler, aslında Ay'ın parçaları olabilir.

Dünya’ya yakın 30.000’den fazla asteroit keşfedilmesine ve izlemesine rağmen, NASA ve diğer kurumlar Güneş’in güçlü ışığı sebebiyle henüz keşfedemediğimiz büyük asteroitler veya kuyruklu yıldızlar bulunduğundan eminler.