Bir yılı 54 saatçik süren gezegen

Güneş sisteminin 36 ışık yılı uzağında, yıldızının etrafında oldukça hızlı dönen GJ 740 b gezegeni ilginç özellikleri ile astronomlarca 'süper dünya' olarak yorumlanıyor.

Bir yılı 54 saatçik süren gezegen

‘HARPS-N Red Dwarf Exoplanet Survey (HADES)’ araştırmasının verilerini inceleyen Gökbilimciler,  Güneş sisteminin dışında yer alan  GJ 740 adlı kırmızı Cüce Yıldızın etrafında dönen gezegenin ilginç özelliklerini keşfetiler.

Astronomy & Astrophysics dergisinde yayınlanan makaleye göre varlığı 2021 yılında keşfedilen GJ 740 b gezegenin çapı dünyanın 1.5 katı, kütlesi Dünya'nın 3 katı olmasına rağmen yıldızının etrafındaki dönüşünü yaklaşık 54 saatte tamamlıyor. Yani bu hızlı gezegenin bir yılı 2,4 Dünya gününe eşit.

Evrenin en hızlı yıldızı hâlâ TOI-1685 b

Bu özelliği GJ 740 b yıldızını, yılı en kısa ikinci gezegen yapıyor. Bir yılı yaklaşık 6,5 saat süren (0,67 Dünya günü) TOI-1685 b gezegeni şu ana kadar bilinen yıldızı etrafında en hızlı dönen gezegen olarak tahtını koruyor.

GJ 740 b gezegeninin ve yıldızının boyutları

GJ 740 b, Dünya’dan 3 kat daha fazla kütleye sahip ve çapı Dünya’dan 1,5 kat daha uzun. Kayalık bir yapıya sahip olduğu tahmin edilen GJ 740 b, Dünya'dan yaklaşık 36 ışık yılı uzaklıkta.

Gezegenin yıldızı GJ 740 ise Güzeşten daha küçük ve nisğeten daha soğuk.

GJ 740 yıldızının etrafında dönen ikinci bir gezegenin olduğu tahmin ediliyor. Yaklaşık Satürn ebatlarındaki olası gezegen üzerinde çalışmalar sürüyor.

mistikalem.com