Biyoloji

İlk kez iki ayrı virüsün birine kenetlendiği gözlemlendi

Birbirinden farklı iki virüsün birlikte evrimleşebileceği laboratuvar ortamında gözlemlendi.

İlk kez iki ayrı virüsün birine kenetlendiği gözlemlendi

Bilim insanları ilk defa bir virüsün kendini başka bir virüse kenetlendiğini gözlemledi. Virüslerin elektron mikroskobuyla detaylı şekilde yakalanan bu etkileşimi, birbirinden farklı olan bu iki virüsün nasıl beraber evrimleşmiş olabileceğini gösteriyor.

İlginç keşif  geçtiğimiz hafta Journal of the International Society of Microbial Ecology bülteninde yayımlanan makale ile açıklandı.  Makalede virüslerin ikisi de bakteriyofaj olarak sınıflandırılıyor. Bunlar, bakterilere bulaştığı bilinen bir virüs grubuna ait. “Faj” adıyla da bilinen bakteriyofajlar, ayrıca arkeler şeklinde bilinen tek hücreli prokaryot canlılara da bulaşıyor.

Bugüne dek bir uydu virüsün başka bir yardımcı virüse bağlandığı gözlemlenememişti..

Baltimore – Maryland Üniversitesinde çalışan makale eş yazarı ve biyolog Tagide deCarvalho, “Onu gördüğümde ‘İnanamıyorum!’ demiştim” diyor. “Bir bakteriyofajın veya herhangi bir virüsün başka bir virüse bağlandığını şimdiye kadar kimse görmemişti.”

Uyduyu izole eden öğrenciler virüse MiniFlayer lakabını takarken, yardımcısına ise MindFlayer lakabını takmışlar.

Araştırma takımı, uydu MiniFlayer ile yardımcı MindFlayer arasındaki bu viral ilişkiyi ise Streptomyces bakterisine bulaşan bir bakteriyofaj uydu ailesinin bazı numumelerine bakarken görmüş. Başlangıçta bu örneklerin büyük DNA dizileriyle ya da bildikleri hiçbir şeyle örtüşmeyen daha ufak bazı DNA dizileriyle kirlendiğine inanmışlar,