İlk kez Güneş Sistemi dışında Ay'a sahip gezegen keşfedildi

Güneş Sistemimizin dışındaki bir gezegenin etrafında Dünya'nın Ay'ına benzer uydu olduğu keşfedildi. Gözlemler, genç yıldız sistemlerinde uyduların ve gezegenlerin nasıl oluştuğuna yeni bir ışık...

Jeff Bezos uzaya çıktı

Milyarder iş insanının uzay yolculuğu gerçekleşti. ABD'li e-ticaret devi Amazon’un kurucusu Jeff Bezos, şirketi Blue Origin’in geliştirdiği uzay aracıyla uzaya seyahat etti.

Elon Musk ve Jeff Bezos'un uzay rekabeti sürüyor

Jeff Bezos uzaya çıkan ikinci milyarder olmaya hazırlanırken, Elon Musk Mars'ta yerleşim projesine odaklanmış durunda.

Fosfin gazı Venüs'te yaşam olduğunu kanıtlamıyor

Venüs’te fosfin gazının varlığının oksijen kullanmayan mikroorganizmaların varlığının kanıtı olmayabileceği ortaya çıktı.

Hubble Uzay Teleskobu tamir edildi

NASA yetkilieri, Hubble Uzay Teleskobu ile ilgili geçen ay ortaya çıkan sorunun çözüldüğünü bildirdi

Galaktik havai fişekler yıldızların oluşumuna ışık tutuyor

PHANGS Yakın Galaksiler projesi ile fizik kapsamında yürütülen temel gözlemlerle elde edilen yüksek açısal çözünürlükteki görüntülerle, yıldızları doğuran gazlar doğrudan gözlemleniyor.

Dünya oluşum aşamasında göktaşı bombardımanına uğramış

:Dünya'ya erken döneminde her 15 milyon yılda bir şehir büyüklüğünde asteroitler çarpıyordu

Samanyolu'nda yüzü aşkın kara delik keşfedildi

Araştırmacılar, kara deliklerin bir milyar yıl içinde yıldız kümesini yutacağına inanıyor.

Ekseni eğik gezegenlerde yaşam ümidi daha fazla

Dünya'nınkine benzer şekilde ekseni eğik gezegenlerin, kompleks yaşam formlarına ev sahipliği yapma olasılığının daha yüksek olduğu belirtildi.

Satürn'ün Uydusu Enceladus'ta yaşam olasılığı yüksek

Enceladus'un buzlarla kaplı yüzeyinin altındaki hidrotermal bacalarla dolu dev okyanuslar, uyduda yaşam izleri bulma umutlarını artırdı.