Şaka gibi: Jüpiter'den büyük pamuk şekeri gibi hafif gezegen bulundu: WASP-193b

Uzayda "şaka mı bu" dedirten tuhaf bir gezegen keşfedildi. O kadar yumuşak ki pamuk şekere benziyor: WASP-193b mevcut tüm astronomi teorilerine meydan okuyor.

Şaka gibi: Jüpiterden büyük pamuk şekeri gibi hafif gezegen bulundu:  WASP-193b

Uzayda gerçek bir kozmik anormallik keşfedildi. Keşfedilen gezegenin gerçek olduğuna gökbilimciler bile inanmakta güçlük çekiyor:

Bir gezegenin pamuk şekerle karşılaştırılabilmesi için ne kadar tuhaf görünmesi gerekir Uluslararası bir astronomi ekibi, evrenle ilgili bu güne dek bilinen tüm gezegenlere ve fiziksel özelliklere meydan okuyacak kadar kabarık bir gaz devi keşfetti.  Gezegene WASP-193b adı verildi.  WASP-193b sıradan bir gezegen değil. Jüpiter'den %50 daha büyük ama kütlesi yedi kat daha az. Yoğunluğu o kadar düşük ki su üzerinde yüzebiliyor: gerçek bir kozmik anormallik. Her 6,25 günde bir yıldızının etrafında döner; bu, genişlemesine katkıda bulunan çok kısa bir dönemdir.

Araştırmacılar, "WASP-193b" adlı ötegezegeni pamuk şekere benzetti

Araştırmacılar, Jüpiter'den daha büyük boyutta olan "WASP-193b" adlı ötegezegenin pamuk şeker kadar kabarık ve hafif olduğunu belirledi.

2023'te ABD Havacılık ve Uzay Ajansının (NASA) tarafından keşfi duyurulan "WASP-193b" ötegezegeni göreni ve duyanı hayretler içinde bırakacak kadar tuhaf...

Pamuk Şeker kadar kabarık ve hafif

"WASP-193b" ötegezegeninin boyutuna göre oldukça düşük yoğunluğa sahip olduğunu tespit eden araştırmacılar, "pamuk şeker" kadar kabarık ve hafif yapıya sahip olduğunu belirledi.

Araştırmacılar, ötegezegenin çoğunlukla hidrojen ve helyumdan oluştuğu için bu kadar düşük yoğunluğa sahip olduğunu tahmin ediyor.

Gökbilimci Khalid Barkaoui: WASP-193b'ye Süper Kabarık diyoruz

Liège Üniversitesi öğretim görevlisi ve Massachusetts Teknoloji Enstitüsü gökbilimcisi (MIT) Khalid Barkaoui, gezegenin yapısını "süper kabarık" olarak nitelendiriyor ve Gezegene süper kabarık diyoruz çünkü gezegen katı maddeler yerine çoğunlukla hafif gazlardan oluşuyor.  Gezegen, katı maddelerden ziyade, ağıdedi.şeklinde konuştu.

WASP-193b, şu ana kadar keşfedilen en az yoğun ikinci gezegen olarak bilim tarihine geçti. Bu özellik, gezegenin yapısının daha detaylı analiz edilmesi için büyük bir motivasyon kaynağı oluşturuyor.

Bilim insanları için gerçek bir gizem

"Çok basit bir şekilde ifade edeceğim: Mevcut gezegen oluşumu teorileri böyle bir gezegeni açıklayamaz." diyor astronom Dr Khalid Barkaoui, "WASP-193b, çok daha küçük olan Kepler-51d'den sonra bugüne kadar keşfedilen ikinci en az yoğun gezegendir" dedi. "Son derece düşük yoğunluğu, çekirdeksiz bir yapı varsayılsa bile, ışınlanmış gaz devlerinin standart modelleri tarafından yeniden üretilemez."

Gezegenin detaylı incelenmesi, ötegezegen biliminde yeni ufuklar açabilir ve evrenin yapısını anlama konusunda önemli ipuçları sunabilir. Araştırmacılar, WASP-193b'nin bu özel özelliklerini kullanarak, benzer ötegezegenlerin keşfi ve analizi için yeni metodolojiler geliştirmeyi hedefliyorlar.

Şimdiye kadar uzayda bulunan en yoğun yapılı ikinci gezegen

WASP-193b, şimdiye kadar keşfedilen en az yoğun ikinci gezegen olarak kayırlara geçti.

WASP-193b gezegenin gerçek resmi ve fotoşop uyarlamaları