Samanyolu'nun merkezinden 'göz kırpan' dev yıldız keşfedildi

Gök bilimciler, Samanyolu'nun merkezinde yanıp sönen dev bir yıldız keşfetti: VVV-WIT-08, Yay takımyıldızı yönünde 25.000 ışıkyılı uzaklıkta bulunan dev bir yıldız.

Samanyolunun merkezinden göz kırpan dev yıldız keşfedildi

Astronomlar yeni keşfedilen yıldızı VVV-WIT-08 olarak adlandırdılar.

2012 yılının başlarında gözlemlenmeye başlayan yıldız Dünya'dan 25.000 ışık yılı uzakta.

Yıldız şu günlerde adeta gözden kaybolmuş gibi.

Yıldızın görmenin neden zorlaştığını anlamaya çalışan gökbilimcilere göre; neden;yıldızın önünden geçen büyük ve bir gezegen ya da başka bir  yıldız olabilir.

Şili'deki Avrupa Güney Gözlemevi'ndeki VISTA teleskobunu kullanan araştırmacılar, benzer şekilde yanıp sönen farklı yıldızların da olduğunu tespit ettiklerini bildirdi. Araştırma süreci boyunca bir milyardan fazla yıldızın izlendiği projede henüz pek çok nokta belirsizliğini koruyor. Ancak araştırma ekibindeki bilim insanları, gözlemlerine devam ederek hem bu şekilde yanıp sönen daha fazla yıldız keşfedeceklerini hem de devam eden çalışmalar sayesinde yıldızların bu davranışına sebep olan şeyleri daha net anlayabileceklerini düşünüyorlar.

VISTA proje lideri ve Hertfordshire Üniversitesi'nde profesör olan Philip Lucas, konuya ilişkin yaptığı açıklamasında ''Bazen 'What is this?' veya 'WIT' nesneleri olarak adlandırdığımız yerleşik herhangi bir kategoriye uymayan değişken yıldızlar buluyoruz. Bu yanıp sönen devlerin nasıl oluştuğunu gerçekten bilmiyoruz. Bunca yıl veriyi planlayıp topladıktan sonra bu tür keşifleri görmek bu sebeple heyecan verici'' ifadelerini kullandı.