Biyoloji

Pulları rengarenk parıldayan yeni yılan türü keşfedildi

Vietnam'da keşfedilen ve pulları pırıl pırıl parıldayan yeni yılan türüne Achalinus zugorum adı verildi.

Pulları rengarenk parıldayan yeni yılan türü keşfedildi

2019 yılında Vietnam'da araştırma yaparken yeni bir yılan türü keşfeden Amerikanın Smithsonain Enstitüsü ve Vietnam Bilim ve Teknoloji Akademisi'nde görevli araştırmacılar, keşiflerini bu hafta yayınladıkları bilimsel makale ile açıkladılar.

Biyolojik çeşitliliği saptamak amacıyla Vietnam'ın Çin sınırındaki Ha Giang bölgesinin dağlık ve ormanlık arazilerinde çalışan bilim insanlarının daha önce bilinmeyen garip görünümlü bir yılanla karşılaştı.

Koyu renkli tuhaf yılanın derisi mavi ve yeşil renklerle pırıl pırıl parlıyordu. Pulları hayli ufak boyutlardaydı ve çıkıntılı tuhaf bir yapıya sahipti. Yılanı diğer yılan türlerinden farklı kılan şaşırtıcı özellik pullarının farklı renklerde ışıldamasıydı.

Smithsonian Enstitüsü ve Vietnam Bilim ve Teknoloji Akademisi'nden bilim insanları, geçtiğimiz günlerde yılan hakkında yaptıkları çalışmanın sonuçlarını bilim dergisi Copeia  yayınladılar..

Türleri nadir görünen Achalinus cinsine ait yılanın pulları diğer yılanlar gibi üst üste değil daha yaygın yapıdaydı.  Bugüne dek Achalinus cinsine ait 13 tür yılan keşfedildi. 13 yılan türünün 6'sı Vietnam'daydı.

'Achalinus zugorum' adı verilen 'tuhaf görünümlü' yılanın öne çıkan özellikleri arasında gözlerinde parlak ışık fotoreseptörleri olmamasının dikkat çektiği bunun da yılanın yeraltına veya yaprakların altına gömüldüğünü gösterdiği belirtildi.

Smithsonian Enstitüsünde DNA’sı örneklenen ve incelenen yılanın kısa süre içinde yeniden Vietnam'a gönderileceği açıklandı.